FAQ – Meest gestelde vragen

Is jullie product informatie up to date? 
Xmall doet er alles aan om bij ieder product, de informatie zo goed mogelijk bij te houden. Ondanks dat, kan het voorkomen dat een product in de fabriek qua samenstelling verbeterd wordt. Hierdoor kunnen de ingredienten, voedingswaarden en allergenen van het product veranderen. Om deze reden raden wij aan om altijd voor het consumeren zelf de verpakking nogmaals te bekijken, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Heb je nog vragen over een specifiek product? Dan horen wij het graag.

Ik woon in Zeeland, kan ik ook gewoon bestellen op Xmall.nl?
Natuurlijk! Onze koeriers rijden dagelijks door vrijwel heel Nederland, dus het is geen probleem om ook in jouw woonplaats te bezorgen!
Enkel woonadressen op de waddeneilanden zijn hier van uitgezonderd.

Kunnen jullie ook in België leveren?
In België leveren we niet in postcodegebieden die beginnen met 4, 5, 6, 7, 13, 14. De overige postcodes zijn geen probleem. In ons systeem is het helaas nog niet mogelijk om een Belgisch adres op te geven, we zijn aan het kijken naar een oplossing hiervoor. Woon je in België en wil je toch een bestelling plaatsen? Geef dan ons eigen adres op (Breehorn 8A, 8321WP Urk) en vermeld je Belgische adres in het opmerkingen veld, dan regelen wij de rest!

Hoe ziet jullie leveringsproces er uit?
Na het voltooien van jouw bestelling gaat ons productie team aan de slag om je bestelling klaar te maken. Wanneer je bestelling gereed staat, wordt dit via ons systeem doorgegeven aan onze vervoerder. Wij verzenden op maandag t/m vrijdag (behalve op feestdagen). De bestellingen worden in de meeste gevallen op dezelfde dag tussen 17:00 en 22:30 uur bezorgd. Indien bezorging niet lukt, wordt de volgende werkdag tusssen 17:00 en 22:30 uur nogmaals geprobeerd om de bestelling af te leveren.

Hoe krijg ik gratis bezorging?
De verzending is gratis bij een bestelling vanaf €50 incl. BTW. Indien je minder dan €50,- bestelt, zijn de bezorgkosten €5,95.

Hoe lang moet ik wachten op de levering?
Wanneer je voor 21:00u bestelt, leveren we de volgende werkdag. Op dit moment hebben we geen mogelijkheid om in het weekend bestellingen te bezorgen. Wanneer je in het weekend een bestelling plaatst, zal deze maandagavond worden geleverd tussen 17:00-22:30u. Wij hebben specifiek voor avond bezorging gekozen, omdat we weten dat de meeste mensen overdag van huis zijn. Op deze manier is de kans op een succesvolle levering groter, waardoor de versheid en kwaliteit van onze producten gewaarborgd kan blijven. Hierdoor dragen we ook bij aan het milieu, omdat de bezorger dan maar 1x hoeft te rijden en er minder CO2 uitstoot de natuur in gaat.

Kan ik een voorkeur qua bezorgdatum aangeven tijdens het plaatsen van mijn bestelling?
Tijdens het plaatsen van je bestelling kies je de gewenste leverdatum. Deze datum is indicatief en proberen wij zo goed mogelijk aan te houden, echter kan in sommige gevallen je pakket door omstandigheden vertraagd zijn. Wij zullen je hier dan uiteraard van op de hoogte stellen.

Via welke verzendpartij wordt mijn bestelling geleverd?
Wij verzenden je bestelling via Trunkrs. Deze bezorgdienst zal zorg dragen voor een goede verzending van onze versproducten, waardoor deze gekoeld bij jou geleverd worden. 
Je zult per mail van de status van de verzending via Trunkrs op de hoogte worden gehouden.

Ik heb geen track & trace mail gekregen, wat nu?
Wil je hiervoor even contact met ons opnemen via info@xmall.nl? Wij helpen je graag verder!

Wat als ik onverwacht toch niet thuis ben tijdens het tijdstip van mijn bezorging?

Via de track & trace (welke je ontvangt op de bezorgdag) kun je aangeven dat het pakket bijvoorbeeld bij een buurman geleverd mag worden, of je kan neerzet toestemming geven op een specifieke locatie rondom je huis. Mochten dit geen passende opties zijn, dan kunnen we het pakket ook nog op een ander moment aanbieden. 

Hoe houd je rauwe producten vers tijdens de bezorging?
Je bestelling wordt verzonden in een piepschuim doos. In al onze verpakkingen werken we met zogenoemde IcePacks. Deze bevroren verpakkingen zorgen ervoor dat jouw producten gekoeld en dus vers blijven! Doordat wij onze producten vacuum verpakken, hebben deze een minimale houdbaarheid van 5 dagen. Wanneer je deze bij levering direct in vriest, wordt de houdbaarheidsdatum nog verlengd. Mocht je een diepvriesproduct besteld hebben, dan kan het zijn dat deze licht ontdooid is bij levering. Als dat het geval is, kun je er voor kiezen om deze direct weer in te vriezen voor later gebruik, of om deze volledig te laten ontdooien en binnen 2 dagen te consumeren.

Op welke manier kan ik mijn bestelling betalen?
Op onze website hebben wij diverse betaalmogelijkheden. Je kunt bij ons betalen via iDeal, Visa, Mastercard, Maestro, Discover, Apple Pay, Klarna, in3, KBC/CBC, Belfius Pay, Bancontact, Paypal en via overboeking.

Kan ik de producten terugsturen?
Dat is lastig te realiseren, in verband het vers houden van de producten en het behouden van de kwaliteit hiervan. We hebben het nog nooit meegemaakt dat producten teruggestuurd worden, maar mocht er een probleem zijn met je bestelling, neem dan vooral contact met ons op! We kijken graag met je naar een passende oplossing. Voor meer informatie verwijs ik je door naar onze Algemene voorwaarden.

Hoe zorgen jullie voor de laagste prijs op Xmall?
Xmall.nl is onderdeel van Xiao’s Import en Export, een groothandel in vis en vlees. Alle producten kopen wij groot in, waardoor we jou altijd de beste prijs kunnen bieden!

Wat is de kleinste bestelhoeveelheid?
Per product kun je aangeven welke hoeveelheid je wilt bestellen. Wij hebben onze eigen productie omgeving, waarin we dagelijks de producten portioneren naar wens van onze klant.